donderdag 18 juni 2015

Weer een slachtoffer van de bezuinigingen: "Kennisnet Kids" stopt per 1 augustus 2015




En niet alleen "Kennisnet Kids" stopt per 1 augustus a.s.! Toen ik deze week "Kennisnet.nl  > Basisonderwijs" bezocht, las ik de volgende mededeling:



De archieven van de community's voor het basisonderwijs

Kennelijk heb ik iets gemist, want het blijkt, dat alle community's inmiddels "verhuist" zijn naar "Digischool".


De websites van de community's Groep 1-2, Groep 3-4. Groep 5-6 en Groep 7-8 hebben in de menubalk de optie "Archief" staan. Als je hier op klikt kom je terecht op de oude "community"-pagina's bij Kennisnet. Ik vraag me af: blijven die bestaan of zijn die per 1 augustus a.s. ook verdwenen...?

De Yurls "Kennisnet op Yurls!"



Tja, die kan dan per 1 augustus a.s. ook wel offline. Of komen hier straks "links" op te staan naar de nieuwe website van Kennisnet die het komend schooljaar wordt gelanceerd...??

Conclusie

Tja, wat moet je concluderen..?? Jammer dat dit allemaal verdwijnt! Ik hoop, dat deze bezuinigingen niet als gevolg hebben dat medewerkers van Kennisnet hun baan kwijtraken... Maar de ervaring leert dat bezuiniging meestal een reorganisatie tot gevolg heeft en dat er banen verloren gaan...  Het gaat economisch toch beter met Nederland, hoor ik regelmatig in nieuwsberichten....

En wat de vernieuwde website van Kennisnet betreft, we zullen het zien...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.