dinsdag 4 augustus 2015

Mijn laptop draait nu op Windows 10..!



Gisteren heb ik de stoute schoenen maar eens aangetrokken en een "geforceerde" upgrade gedaan naar het nieuwe en gratis "Windows 10". Al geruime tijd stond er in mijn systeembalk het "Windows 10"-logootje. Door op dit logootje te klikken kon je inschrijven om t.z.t. "Windows 10" te ontvangen. Ik heb dat dan ook gedaan, Het was echter niet duidelijk wanneer je "Windows 10" kon downloaden. Gisteren heb ik dus...

De upgrade duurde ontzettend lang, maar uiteindelijk stond "Windows 10" op mijn laptop. Ik had die geïnstalleerd over "Windows 7". Ik kon derhalve altijd terug naar "Windows 7".

Zo ziet "Window 10" eruit op mijn laptop




Alles wat ik onder "Windows 7" gebruikte, werkt ook onder "Windows 10"

Opvallend was, dat de "snelkoppelingen" op mijn "bureaublad" na de installatie van "Windows 10" keurig aanwezig bleken. Alles functioneerde!!

Vandaag heb ik allelei "privacy"-opties ingesteld. Dit aan de hand van een aantal artikelen die ik vond op de websites van de computertijdschriften "Computer!Totaal" en "Computer Idee". Tevens heb ik "Google Chrome" als mijn standaard browser ingesteld. Ook heb ik in de nieuwe browser "Edge" de bladwijzers van "Chrome" geïnstalleerd. Dat ging hel vlotjes.

Eén minpuntje...

De "standaard"-app "Mail"doet het niet. Ik heb hier zowel mijn "Gmail"-account als "Outlook.com"-account ingezet, maar er wordt niet gesynchroniseerd. Kortom, de "Mail"-app blijft leeg en werkt bij mij niet. Mocht iemand de oplossing weten, dan hoor ik het graag!

Conclusie

Kortom: "Windows 10" werkt prima op mijn laptopje. Ik heb (nog) géén spijt van de "upgrade".

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.