maandag 19 oktober 2015

Loopt jouw browser Google Chrome vast in Windows 10..? Hier de oplossing..!


Vanaf het moment dat ik mijn laptop gratis heb geüpgraded van Windows 7 naar Windows 10 ging er iets fout met mijn browser Google Chrome. Om de haverklap liep Chrome vast. Knap vervelend en irritant, vooral als je een blogpost aan het schrijven bent. Aanvankelijk dacht ik dat het opnieuw installeren van Chrome de oplossing zou zijn. Helaas, ook na herinstallatie van Chrome liep de boel om de haverklap vast. Om frustratie en een mogelijke depressie te voorkomen, ben ik - tijdelijk -de browser Firefox gaan gebruiken.


Firefox instellen conform mijn wensen, kostte de nodige tijd en toen ik vervolgens Blogger - ook een gratis product van Google - opende om een blogpost te schrijven, bleek dat bepaalde dingetjes niet werkten zoals ik dat gewend was in Google Chrome. Maar goed, daar zou ik mogelijk mee kunnen leven, ware het niet dat òòk dit mij lichtelijk begon te irriteren...

Idee...!

Kennelijk had ik mij zo op de vastlopers van Chrome gefocust, dat ik niet op het idee gekomen was om eens te googelen op "google chrome loopt vast in windows 10". Dit realiserende, heb ik meteen de daad bij het woord gevoegd, Firefox geopend en bovenstaand 'zinnetje' ingetypt in de zoekbalk van Google...

Hoera! Kennelijk was ik niet de enige die dit probleem had, want bij het eerste zoekresultaat was het meteen raak!


De 'hulp'-vraag

Ik klikte op de rood omkaderde 'link' en kwam terecht op het Productforums.google.com. Hier werd de volgende vraag gesteld:
"wie heeft raad? Keer op keer loopt Google Chrome vast sinds een dag of 3. Reeds opnieuw google chrome geinstalleerd, maar dit biedt geen oplossing. Overigens krijg ik geen mededeling te zien, nou ja, wel dat deze niet reageert." (Bron)

Het antwoord, tevens de oplossing

"Probeer eens de beta versie https://www.google.com/chrome/browser/beta.html. Die kan je gewoon over Chrome heen installeren je raakt niets kwijt. Als je een 64 bit Windows 10 versie hebt kies dan voor Chrome Downloaden voor een platform en kies dan Windows 10/8/7 64-bit." (Bron)

Nadat ik bovenstaande raad had opgevolgd (Google Chrome Bèta gedownload en geïnstalleerd over mijn vastlopende Chrome) werkt Chrome weer zoals ik gewend dat was. Alle extensies en bladwijzers waren keurig netjes aanwezig en mijn Google Chrome werkt zoals ik dat gewend was! Ik ben zo blij als een kind...

9 opmerkingen:

  1. briljant, zat met hetzelfde al een tijdje te tobben en hiermee opgelost, thanks!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas, ben sinds kort overgegaan op windows 10, heb deze tip/truc geprobeerd, maar werkt ook niet... Ik lees hier en daar informatie over browseroorlog; dat het in windows 10 onmogelijk gemaakt is om met google chrome als browser te werken. Wie weet raad?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Google Chrome werkt ook in Windows 10 prima. Eveals alle andere bekende browsers. Het probleem zit dus niet in Windows 10. Ik heb zelf Windows 10 op mijn laptop staan en gebruik als browser Google Chrome. De oorzaak zit mogelijk ergens in de instellingen van Windows 10, want je moet wel aangeven dat Google Chrome je standaardbrowser is.

      Verwijderen
  3. Het lijkt me wel degelijk een windows 10 probleem. Ik had eerst dezelfde problemen met google na een tijd overgestapt te zijn naar W10. Momenteel is het nog erger en kan ik zelfs de herinstallatie van chrome niet meer voltooien...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een paar weken met chrome gewerkt op nieuwe pc waarop W10 geinstalleerd stond. Ineens is chrome niet meer op te starten. suggesties hierboven opgevolgd. Geen resultaat. Zijn we door MS tot edge veroordeeld? brengt me wel tot "the edge".

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb het ook zitten dacht dat het aan mij lag, blij dat ik niet alleen ben. zullen we dan maar gaan uitzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. inderdaad, ook ik heb hetzelfde probleem.
    dat is nu pas opgedoken na enkele maanden installatie.
    potverdomme !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook, na diverse updates van windows 10 te hebben geinstalleerd, blijft chrome om de haverklap hangen. Deinstalleren van de updates werkt wel, maar windows 10 blijft de updates downloaden en installeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook wij IT'ers lopen wel eens tegen dingen aan waar we even geen raad me weten.
    Dit was er een in de categorie: Briljante oplossing.
    Bij klant draait het weer als een zonnetje

    BeantwoordenVerwijderen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.