maandag 19 oktober 2015

Met Pablo 2.0 maak je precies passende afbeeldingen voor je sociale netwerk



De redactie van het blog Buffersocial (van de online tool Buffer) publiceerde op 15 oktober jl. het volgende bericht: 'Introducing Pablo 2.0, Perfect Images to Fit All Networks'.
"Today we’re thrilled to announce Pablo 2.0, the simplest way to create beautiful images that fit every social network perfectly."
Behalve dat je met deze tool perfect passende afbeeldingen kunt maken voor de sociale netwerken Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Pinterest en Instagram, kun je jouw afbeeldingen ook van teksten voorzien. Er is een bibliotheek met afbeeldingen en (Engelse) teksten, maar je kunt ook een eigen afbeelding uploaden en van een Nederlandse tekst voorzien.


Een voorbeeld...


Opmerkingen

  1. Boven aan de pagina van het tooltje staat: 'Pablo, Engaging social images in 30 seconds'. Dat is wel erg optimistisch geformuleerd. Toen ik het tooltje voor de eerste keer gebruikte om bovenstaand plaatje te maken, ben ik wel langer bezig geweest. Maar goed, een tweede keer zal wellicht vlotter gaan, maar in 30 seconden... Ik betwijfel het.
  2. Persoonlijk vind ik het aantal lettertypes dat je kunt gebruiken maar erg weinig. Het zijn er precies 10.
  3. En zo zijn nog wel meer 'min'-puntjes te vinden. Ik zou zeggen: probeer Pablo 2.0 maar eens uit. Het is gratis te gebruiken en je hoeft geen account aan te maken.
  4. Handig is dat je passende afbeeldingen voor de verschillende sociale netwerken kunt maken die - zo wordt er gezegd - precies passen. Ik heb het niet uitgeprobeerd, dus hier kan ik niet over oordelen.
  5. In de blogpost 'Introducing Pablo 2.0, Perfect Images to Fit All Networks' worden de maten van de afbeeldingen voor de verschillende sociale netwerken genoemd. Handig overzicht, dus bewaren!

Conclusie

Ik zal dit online tooltje niet gaan gebruiken. Ik blijf bij het online 'Online Image Editor'. Deze online tool is ook gratis te gebruiken; je hoeft geen account aan te maken en heeft véél en véél meer mogelijkheden en is heel simpel te gebruiken.


Website

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.