vrijdag 18 december 2015

Wat hebben Google, Star Wars en de Kerstvakantie met elkaar te maken?


Vanmorgen opende ik mijn Chrome browser en zag onder het zoekvak van Google  twee 'lichtzwaarden': een blauwe en een rode... Mijn eerste gedachte: "Wat heeft Google nu weer...?" Toch nieuwsgierig klikte ik op de tekst "Kies een kant". Op mijn beeldscherm ontvouwde zich een kleurige 'poster' met de tekst "AWAKEN THE FORCE WITHIN" en vervolgens verscheen het volgende (uitsnede van het scherm):


Ik klikte op het onderstreepte gedeelte "Zie hoe je dit doet" en het bleek dat je 'Star Wars' kunt integreren in de Google apps die je gebruikt:


Doet Google nu ook mee met de 'Star Wars' gekte..? Nu ben ik toevallig iemand die niets om dit soort films geeft. Ik ben meer een liefhebber van het 'James Bond'-genre, Ik heb dan ook alle 'James Bond'-films gezien. Maar dat even terzijde. Ik besloot dus al de door mij gebruikte Google-apps te laten zoals ze zijn en de 'Force in mij zelf' maar niet te ontketenen, maar eens te kijken op het  'Google Chrome Blog' of ik daar iets kon vinden over deze nieuwe 'actie' van Google...

In de blogpost 'Wield your lightsaber to escape the First Order' las ik het volgende:
"You don’t need to be a Jedi to master a lightsaber — just go to g.co/lightsaber on your phone or desktop to wield your very own lightsaber in our latest Chrome Experiment, “Lightsaber Escape,” built for your phone and computer.
Inspired by Star Wars: The Force Awakens, “Lightsaber Escape” immerses you in a galaxy far, far away, bringing the film to life through modern web technologies. Your adventure begins in a Star Destroyer, where you’ll need to use your phone as a lightsaber to escape the First Order..." Lees de volledige blogpost »
 Filmpje: Lightsaber Escape: an experience built for Chrome


Behalve bovengenoemde game is er ook nog 'Jakku Spy', een Google Cardboard-ervaring. "Verken Jakku en zoek BB-8 in een ervaring met beelden van 3600 waar je helemaal in opgaat". 'Star Wars'-fans zullen ongetwijfeld weten wat 'Jakku' is en 'BB-8'. Vraag het niet aan mij; ik weet het niet. Maar zo te zien ziet het er allemaal gelikt uit. Overigens zijn er ook apps voor Android en iOS te downloaden in de respectievelijke shops.

En wat de Kerstvakantie er mee te maken heeft..? Ben je een 'Star Wars'-fan, dan heb je rustig de tijd om e.e.a. eens te bekijken en heb je ook nog een 'Google'-account, dan kun je 'Star Wars' ook jouw Google-apps integreren...

Website (waar je al het bovenstaande kunt vinden):

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.