vrijdag 22 januari 2016

2 Zoekmachines om te zoeken in Google Street View én mijn auto..!


Om in Google Street View van Google Maps snel een (af)beeld(ing) te krijgen van een locatie (locaties) hebben handige mensen zoekmachines ontwikkeld. Hier twee van die zoekmachines:

#1. Street View Maps.nl


"Met Streetviewmaps.nl kunt u nog makkelijker beelden van plaatsen, straten en bezienswaardigheden in Street View opzoeken. Zoek een plaats of een adres met Streetviewmaps! Als resultaat krijgt u dan onmiddellijk de juiste foto van Street View.
Streetviewmaps.nl is de handige themazoekmachine om snel leuke foto's op te zoeken in Street View. Wilt u weten waar uw idool woont, hoe uw volgende vakantiebestemming eruitziet of bezienswaardigheden ontdekken? Voer een adres in en zoek."

#2. Instant Street View



Instant Street View werkt exact hetzelfde als het hierboven beschreven Streetviewmaps.nl.

Mijn auto op Street View!

Ik typte bij 'Instant Street View' én bij 'Streetviewmaps.nl' de naam en de plaats in waar ik woon. En.., ja hoor..!! Op de beide betreffende foto's stond mijn auto..! Uiteraard heb ik - voordat ik de schermafdruk plaatste even wat 'persoonlijke' informatie 'geblurd'. Overigens een merkwaardige zaak: voor zover ik weet blurt Google gezichten van mensen en kentekenplaten van auto's in Street View. Echter...: de kentekenplaat van mijn auto was niet geblurd en duidelijk leesbaar..! De kentekens van de andere auto's waren wel onleesbaar gemaakt... Derhalve heb ik het zelf maar even gedaan.

Mijn auto..!

Handig om te gebruiken in de klas

Als je in de klas - bijvoorbeeld bij jouw aardrijkskundelessen gebruik maakt van Google Maps en Google Street View, kun je met de genoemde zoekmachines razend snel een locatie opzoeken. Kortom: handig deze zoekmachines!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.