maandag 25 januari 2016

BioDigital: Verken het menselijk lichaam in 3D. Een aanrader!!


Op 'BioDigital - Education' - een Engelstalige website - kun je het menselijk lichaam in alle mogelijke vormen en doorsnedes in 3D bekijken. Het is een prachtige website. Ik verwonder me er altijd over hoe men zoiets moois kan maken.
"Inspire curiosity in health and medicine using the first cloud-based, immersive 3D environment for exploration of the human body."

Om het menselijk lichaam te bekijken moet je wel een gratis account aanmaken door te klikken op de rode knop 'Individuals Get Started - It's Free'.

Omdat ik er geen zin in had om een account aan te maken onder mijn echte naam en e-mailadres, heb ik een tijdelijk e-mailadres aangemaakt op 'Ten Minute Mail' en uiteraard een 'nep'-naam opgegeven. Het werkte perfect!

Dat tijdelijke e-mailadres hoef ik niet te onthouden, want dat doet mijn browser - Google Chrome - voor mij, evenals het wachtwoord.

In de gratis versie heb je beperkte mogelijkheden om e.e.a. te bekijken, maar er valt 'gratis' ook genoeg te zien, in en uit te zoomen, te draaien, te lezen én te horen. Geweldig!!
Wil je meer dan moet je een 'premium'-account nemen, maar met een gratis account heb je m.i. genoeg mogelijkheden.

Bekijk het filmpje maar eens dat hieronder staat.

Bron: YouTube - 'BioDigital Human 3.0 Platform Video' | BioDigital, Inc. - 30-09-2014


Embedden - insluiten 'fragmenten'

Het is zelf mogelijk om bepaalde fragmenten te embedden (in te sluiten) op een website of blog. Hieronder zie je een voorbeeld. Probeer de knoppen maar eens uit. Zet je muiscursor op de schedel. Er volgt dan een gesproken naam van het betreffende bot (wel even op het luidsprekertje klikken).  Je kunt in- en uitzoomen en de schedel draaien.



Conclusie

Een geweldig mooie site. Jammer, dat het allemaal in het Engels is. Met het bekijken van de site en het uitproberen van alle opties ben je best wel een tijdje zoet. Er zijn ook handleidingen beschikbaar, maar die zijn alleen te bekijken als je gratis ingelogd bent. Je vindt ze onder 'Settings' > 'Tutorials'.

Om in de klas te gebruiken is de site wellicht te moeilijk omdat alles in het Engels is. Je kunt echter onderdelen die je bij de biologieles wilt gebruiken ook 'linken' en de 'link gebruiken op je digibord.
Hier een voorbeeld van zo'n 'link'. Klik er maar eens op: https://human.biodigital.com/widget/?be=qS8&ui-tools=true&uaid=1gFAC.

Er is een 'min'-puntje. Ik heb nergens een mogelijkheid gevonden in de 'settings' om mijn account te beëindigen. Ik ben dus blij dat ik mij heb aangemeld met een tijdelijk e-mailadres en een 'nep'-naam.

Website

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.