maandag 4 januari 2016

Vanaf vandaag heb ik gratis 1000 GB opslag bij de clouddienst STACK!


Op donderdag 19 november 2015 schreef ik de blogpost 'Stack, nieuwe Nederlandse clouddienst. Gratis 1000 GB online opslag!'.
"STACK is 1000GB gratis online opslag voor het gemakkelijk bewaren, synchroniseren en delen van al je bestanden. STACK is voor je foto’s in alle formaten, de map voor al je documenten en de plek voor al jouw kleine en grote projecten."
"Al jouw bestanden worden opgeslagen in Nederland en beveiligd met een 256-bit AES sleutel."
"Geen analyse van je bestanden, geen spiekende ogen naar je foto’s, jij bepaalt met wie je jouw data deelt."
"Geen analyse van je bestanden, geen spiekende ogen naar je foto’s, jij bepaalt met wie je jouw data deelt." 
"Overal toegang tot al je bestanden. Met STACK synchroniseer je automatisch al je bestanden naar al je apparaten. Zo heb je altijd toegang tot de meest recente versie op je telefoon, tablet of desktop."
"Met STACK deel je gemakkelijk al je foto’s en bestanden met vrienden en familie. Door gebruikers aan te maken kun je zelfs je opslagruimte delen!"
Diezelfde donderdag heb ik meteen een 'invite' aangevraagd...
Vandaag - 3 januari - kreeg ik een mailtje van  'TransIP'. Onderwerp van dit mailtje 'Jouw invite voor Stack':


Onder het mailtje met kleine lettertjes: "Let op: deze invite code is slechts een week geldig."

Ik ben dus direct naar de in de mail opgegeven 'link' gegaan; heb de 'invite'-code ingevuld en moest toen een minuutje wachten op het mailtje met mijn inloggegevens.

Kortom: ik ben nu in het bezit van 1000 GB opslagruimte in de Nederlandse cloud!

Mijn "STACK"


Ik heb ook de software gedownload en geïnstalleerd waarmee ik bestanden bij STACK kan plaatsen. Het werkt - denk ik - net zoals de software van Microsoft OneDrive, Dropbox en Google Drive. Ook is er een app voor smartphones en tablets.


En nu..?

Tja..? Wat nu..? 1000 GB online opslag tot mijn beschikking..!
  • Eerst ga ik maar de uitgebreide handleidingen en FAQ lezen en eens bestuderen hoe e.e.a. werkt. Er staat zelfs een uitgebreide handleiding in mijn cloudopslag.
  • Ik denk er sterk over om al mijn bestanden die nu opgeslagen zijn bij de cloud opslagdiensten OneDrive, Dropbox en Google Drive te verplaatsen naar mijn cloudopslag bij STACK. OneDrive, Dropbox en Google Drive gebruik ik dan alleen nog maar om met deze diensten te experimenteren.
Kortom, weer een hoop te leren aan het begin van dit nieuwe jaar! En.., mocht iemand al ervaring hebben met STACK, dan hoor ik het graag!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.