dinsdag 8 maart 2016

Edu-vlog #1: '5 Portals met lesmateriaal over de lente' en lesmateriaal 'Pasen'

Onder het motto "Je moet alles een keer proberen in je leven" en "En een mens is nooit te oud om iets te leren", heb ik 't het gisteren maar eens gewaagd / geprobeerd om een soort 'vlog' te maken. Ik noem het - voor het gemak een 'edu-vlog'. Want een echte 'vlog' is het niet...

Ik heb dit 'edu-vlog' gemaakt met de gratis versie van 'Icecream Screen Recorder' en het beginstukje (zo gezegd het 'titelblad') en het eigenlijke filmpje 'aan elkaar geplakt' met het videobewerkingsprogramma van YouTube.

In dit 'edu-vlog' worden websites (portals) genoemd waar je allerlei lesmateriaal over de lente kunt vinden. De 'links' naar die websites vind je aan het eind van deze blogpost (onder het filmpje). Tevens vind je tot slot van deze blogpost vindplaatsen naar lesmateriaal over 'Pasen' en enige 'reflecties' van mij zelf over 'mijn eerste edu-vlog'.

Mijn eerste edu-vlog '5 portals met lesmateriaal over de lente'




De 'links' naar de websites genoemd in het 'edu-vlog'


Lesmateriaal over 'Pasen' vind je op


Enige 'reflectie' op mijn eerste 'edu-vlog'...

  • Het 'blokje' waar ik zelf op sta, heb ik 'gefilmd' met de 'vaste' webcam op mijn laptop. Het kostte wat tijd en uitproberen om het scherm van de laptop zodanig te krijgen, dat mijn persoontje in het 'midden' van het stukje film kwam te staan. Misschien beter om eens uit te kijken naar een losse webcam..??? Ook het recht in de webcam kijken lukt niet helemaal...
  • En ja..., wat vlotter en 'losser' praten kan - denk ik - ook géén kwaad en wellicht het gezicht iets vrolijker... :-)

2 opmerkingen:

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.