zaterdag 11 juni 2016

AH Dino's heeft een lijst met 'Veelgestelde vragen'!


Sinds Albert Heijn is gestart met de actie 'Dinoplaatjes' haal ik regelmatig mijn boodschappen bij deze grootgrutter. Normaliter haal ik - om mij moverende redenen - mijn levensmiddelen bij de Jumbo en/of de Lidl. Ik heb dus zeker géén aandelen 'Albert Heijn'. Maar ja, ik heb kleinkinderen en die vinden die 'Dinoplaatjes' geweldig. Dus haalt opa nu zijn boodschappen bij AH...

De 'Dinoplaatjes' zijn een mooie aanleiding om wat meer te willen weten over 'Virtual Reality'. Iets waar ik mij eigenlijk nooit mee bezig heb gehouden. Ik heb nu voor weinig geld de 'VR'-brillen van AH aangeschaft en daarmee - zo staat op de verpakking - kun je ook andere 'Virtual Reality'-apps bekijken. En dat ga ik dus de komende tijd maar eens doen...

De 'VR'-brillen van AH

Mijn smartphone - de 'Google Nexus 5' - is aan de buitenkant gemeten ca. 14 cm lang en ca. 7 cm breed. De 'Google Nexus 5' past precies in de kartonnen 'VR-bril. In de plastic 'VR'-bril (ook verkrijgbaar bij AH) past ie niet! De 'Nexus 5' is te klein! Voor de plastic bril moet een smartphone maximaal ongeveer 16 cm lang en ongeveer 9 cm breed zijn. Jammer dus! Staat niet op de verpakking! Mocht iemand een truc weten om de plastic 'VR-bril' passend de maken voor te kleine smartphones, dan houd ik mij aanbevolen.

De lijst met 'veelgestelde vragen'

Albert Heijn heeft een lijst met zgn. 'veelgestelde vragen' gemaakt. In deze lijst staan een aantal handige zaken om te weten:
  • Dinoplaatjes: welke mobiele telefoons zijn geschikt om de Virtual Reality Bril te gebruiken?
  • Dinoplaatjes: wat is een gyroscoop?
  • Dinoplaatjes: AR (augmented reality) en VR (virtual reality) plaatjes: hoe werkt dat? 
  • Dinoplaatjes: ik kan de app niet downloaden.
  • Dinoplaatjes: waarom zitten er magneetjes bij de kartonnen virtual reality bril?
Je kunt de lijst met 'veelgestelde vragen vinden op:

Filmpje: 'Albert Heijn Dino plaatjes sparen en dino's bekijken met de virtual reality app' (Duurt ca. 11.30 min)



Kun je de plaatjes niet bij elkaar sparen..?

Op de website 'Spydeals.nl' - die ik toevallig vond via Google - kun je de 20 plaatjes die je met je 'VR-bril' kunt bekijken, scannen met de 'Dino-app' op je smartphone. Dat zal meneer Heijn vast niet zo leuk vinden..! De plaatjes kun je vinden het artikel 'Albert Heijn Dinoplaatjes @ Albert Heijn'.

Gerelateerde blogposts

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.