maandag 6 juni 2016

Hebbes..!! De 'Virtual Reality'-Brillen van Albert Heijn


Eerder vandaag publiceerde ik de blogpost 'Actie Albert Heijn: 'dino'-plaatjes, VR en een 'virtual reality'- bril'. Vanmiddag moest ik toch even boodschappen halen bij Albert Heijn, dus meteen maar even de kartonnen en plastic 'VR'-Brillen gekocht. De kartonnen 'VR'-Bril kostte € 2,49 en de plastic 'VR'-Bril € 6,99. Eigenlijk géén geld...

Op de foto hierboven zie je de beide brillen in de verpakking. De kartonnen 'VR'-Bril in een plastic verpakking (zakje); de plastic 'VR'-Bril in een kartonnen doosje. Je hoeft niets in elkaar te zetten. De brillen zijn compleet gemonteerd. De kartonnen 'bril' moet je met één hand vasthouden en de plastic bril heeft banden waarmee de bril vastzit op je hoofd en je je handen vrij hebt. Zie afbeelding 1:

Afbeelding 1: De plastic bril en de kartonnen bril en de fruitschaal op de achtergrond

Op de verpakking van beide brillen staat het volgende:
  • De VR Bril is ook geschikt voor andere Virtual Reality apps.
  • Draag de VR Bril niet te lang i.v.m. desoriëntatie.
  • Voor de veiligste ervaring is het het beste altijd te blijven zitten terwijl je de VR Bril gebruikt.
  • Universeel model geschikt voor vele smartphone types (smartphone niet meegeleverd).
Vooral het eerste punt vind ik interessant: "De VR Bril is ook geschikt voor andere Virtual Reality apps". Ik ben benieuwd!

Vervolgens heb ik de gratis 'Dino'-app gedownload op mijn smartphone. De app - zowel voor de iPhone/iPad als 'Android'-smartphone en tablet - kun je downloaden op www.ah.nl/dino. Op deze webpagina vind je ook uitgebreide informatie. Je kunt de app ook rechtstreeks downloaden in de

Handleidingen

Een uitgebreide handleiding heb ik niet kunnen vinden. Wellicht dat de hierna volgende 'links' mogelijk wat hulp/uitleg kunnen bieden.

De AH dino-app handleiding

Hoe moet je de 'Dino app' afsluiten...?

Tja, dat was even lastig, want toen in stopte met uitproberen (wat overigens hartstikke leuk was) lukte mij het niet om de 'Dino app' af te sluiten. Dat het na wat 'tandengeknars' uiteindelijk lukte, was louter toeval. Ik zou niet meer weten wat ik gedaan heb...
Maar bij de AH Community vond ik later de oplossing. Iemand anders had nl. hetzelfde probleem. Hier vind je de oplossing van het probleem: 'Dino App afsluiten?'.

Wat ga ik vanavond doen...?

Hi, hi... Lekker spelen met de 'brillen'!! :-)


Website

1 opmerking:

  1. Ik heb gisteren ook de kartonnen bril aangeschaft. Leuk dacht ik. Maar ik kan de VR-bril niet gebruiken, omdat mijn telefoon geen gyroscoop heeft (wat dat ook moge zijn). Raar, want het is een redelijk nieuwe Samsung Galaxy Grand Prime.
    VR-bril dus voor nop aangeschaft. Mag AH wel eens vermelden in de advertentie of de website.

    BeantwoordenVerwijderen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.