donderdag 30 juni 2016

Maak eens een uitlegfilmpje met het online schoolbord van Schoolbordportaal


Toen ik nog voor de klas stond, hing er in mijn lokaal een digibord: een 'SMART Board'. Wat heb ik daar een plezier van gehad! Met de de 'SMART Notebook' software kon je de prachtigste dingen maken. Oòk was het mogelijk om die software uitlegfilmpjes te maken. Ik had die software dan ook op mijn computer thuis geïnstalleerd. De 'SMART Notebook' software heeft in de loop van de tijd nog al wat upgrades gehad, dus ik weet niet of die optie er nog is.

Met het online 'schoolbord' van Schoolbordportaal.nl kun je ook eenvoudige uitlegfilmpjes maken voor jouw leerlingen en desgewenst opslaan op YouTube

Het werkt heel simpel...

  • Open het 'online schoolbord' in je browser.
  • Open vervolgens het programma waarmee je uitlegfilmpjes maakt. Ik gebruik het freeware programmaatje 'Icecream Screen Screenrecorder'. Op het internet vind je nog veel meer gratis (web)tooltjes om een filmpje op te nemen en in te spreken.
  • Maak je uitlegfilmpje en klaar is Kees!
Uiteraard werkt dit met alle online 'whiteboards' op het web. Uiteraard kun je via je microfoon mondeling uitleg geven van wat er op het bord gebeurt.

Online 'whiteboards' waarover ik een blogje heb geschreven

De online 'whiteboards' genoemd in de volgende blogposts beschikken ook over een 'ingebouwde' mogelijkheid om een uitlegfilmpje inclusief gesproken tekst te maken:

Website

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.