woensdag 6 juli 2016

Interactieve ICT-puzzel voor het onderwijs helpt besturen bij inzet van ICT


Op de website van de 'PO-Raad' vond ik op de pagina 'Nieuws & Achtergronden' het volgende artikel tegen met een handige tool: 'ICT-puzzel voor het onderwijs helpt besturen bij inzet van ICT'.
"Wilt u met uw schoolbestuur in het primair onderwijs aan de slag met ICT? Of wilt u een implementatie- en investeringsplan maken voor ICT, uw visie op onderwijs en ICT formuleren of devices aanschaffen? Veel schoolbestuurders vinden dit lastig. Daarom helpt de ‘ICT-puzzel voor het onderwijs’ van de PO-Raad en Kennisnet bestuurders op weg. Dit is een model waarmee u binnen uw schoolbestuur gestructureerd het gesprek aan kunt gaan over onderwijs en ICT..." Lees het volledige artikel »

Hoe werkt de 'ICT-puzzel'? 

De 'ICT-puzzel voor het onderwijs' is een model voor besturen in het (primair) onderwijs, waarmee een bestuur een gestructureerd het gesprek aangaat met schoolleiders en (bovenschoolse) ICT-coördinatoren over 'ICT in het onderwijs'. 

  • Het model van de ICT-puzzel bestaat uit 24 bouwstenen die gaan over onderwijs, middelen en organisatie.
  • Deze bouwstenen worden gedurende een gesprekssessie van ongeveer één á twee uur op tafel gelegd. Zo ontstaat er zicht op het onderwijs- en ICT-proces dat het bestuur binnen de komende vier jaar wil realiseren.
  • Duidelijk wordt wat het vertrekpunt is, hoe de verschillende onderwerpen zich tot elkaar verhouden en waar de uitdagingen in het proces zitten.
  • Het gesprek dat tijdens het leggen van de bouwstenen wordt gevoerd, helpt om de deelnemers verder inzicht te geven in de organisatie en in de verschillende en overeenkomstige visies en meningen als het gaat om ICT in het onderwijs. (Bron)

Meer informatie over de 'ICT-puzzel'

Meer informatie over de 'ICT-puzzel' vind je in het artikel 
Je kunt hier ook

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.