woensdag 6 juli 2016

Lesmateriaal 'Hoe werkt de Nederlandse democratie?'


In april van dit jaar publiceerde ik de blogpost 'De Derde Kamer legt leerlingen uit hoe de Nederlandse democratie werkt'. In deze blogpost besteedde ik aandacht aan de website 'De Derde Kamer'. Deze website biedt lesmateriaal en informatie voor de leerlingen over hoe de Nederlandse democratie werkt. 'De Derde Kamer' is bedacht en gemaakt door de Eerste en Tweede Kamer der Staten Generaal en geschikt voor groep 7 en 8. In deze blogpost nog meer lesmateriaal over de democratie in Nederland...

Nog meer lesmateriaal over de Nederlandse democratie

Onlangs kwam ik nog meer lesmateriaal tegen over 'de Nederlandse democratie' op de pagina 'Lesmateriaal basisonderwijs' van de website 'ProDemos - Huis voor democratie en rechtsstaat'.

Onder het kopje 'Aanvullend lesmateriaal bij 'De Derde Kamer' noemde ik in bovengenoemde blogpost ook de volgende 'Yurls'-pagina's:


Onlangs kwam ik nog een 'Yurls' tegen met aanvullend materiaal:

De 'brexit'

In het kader van de 'brexit' is het wellicht interessant om in de klas aandacht te besteden aan Europa en de Europese Unie...

Meer algemeen: 'Burgerschapskunde'

Bovenstaande valt onder 'Burgerschapskunde'. Meer informatie over 'Burgerschapskunde' vind je op de website van de slo: 'Burgerschap in de school'.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.