maandag 15 augustus 2016

Gespot! De nieuwe webbrowser: 'Vivaldi'

Er zijn nogal wat webbrowsers waarmee je op het internet kunt surfen. Een van de laatste bijgekomen webbrowser is 'Vivaldi' is gratis en is vertaald in 52 talen, waaronder het Nederlands. Deze browser is ontwikkeld door twee ex-werknemers van 'Opera'. 'Vivaldi' dankt zijn naam aan Antonio Lucio Vivaldi (1678 - 1741) - een Italiaans violist, priester en componist - en is gebaseerd op 'Chromium'. Hierdoor is het mogelijk om extensies uit de 'Chrome Web Store' te installeren in 'Vivaldi' die eigenlijk zijn bedoeld voor de 'Google Chrome'-webbrowser. De nieuwe stabiele 'versie 1.3' van 'Vivaldi' is in augustus 2016 uitgekomen (Bron).

Vivaldi Browser - Not for everybody, just you




Schermafdruk van 'Vivaldi'



Functionaliteiten en 'Vivaldi Help'


2 Artikelen over 'Vivaldi' op 'Tweakers'

"Vivaldi heeft woensdag de 1.0-versie van zijn browser vrijgegeven, ruim twee en een half jaar nadat die in ontwikkeling kwam. De op Chromium-gebaseerde browser was sinds november 2015 in bèta verkrijgbaar..." Lees het volledige artikel »

"Versie 1.3 van de webbrowser Vivaldi is uitgekomen. Vivaldi is een webbrowser die wordt ontwikkeld door voormalige werknemers van Opera. Hij richt zich voornamelijk op powerusers en gebruikers van Opera voor de overstap op Chromium, hoewel ook deze browser daarop is gebaseerd. Vivaldi heeft uitgebreide mogelijkheden, zoals mousegestures, stapelen van tabbladen, uitgebreide keyboardshortcuts en het maken van aantekeningen op webpagina's. De browser is gratis..." Lees het volledige artikel »

Reviews


Conclusie

Ik heb 'Vivaldi' gedownload en geïnstalleerd en er ook een aantal 'extensies' ingezet die ik ook gebruik in mijn 'Google Chrome'. De 'bladwijzers' uit mijn 'Google Chrome' kon ik automatisch importeren.

'Vivaldi' ziet er gelikt uit, maar ik denk dat ik toch maar bij mijn oude vertrouwde 'Google Chrome' blijf. 'Vivaldi' heeft zo veel mogelijkheden die ik in de praktijk toch niet gebruik en het helemaal naar mijn wens instellen van 'Vivaldi' kost me toch een beetje teveel tijd.

Wil jij 'Vivaldi' eens uitproberen, dan kun je de browser downloaden op

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.