dinsdag 16 augustus 2016

Gratis bij 'Avast Free Antivirus': de 'SafeZone Browser'

Op mijn laptop gebruik ik het gratis en prima werkende 'Avast Free Antivirus'. Uiteraard moet ik wel een prijs betalen voor dat gratis en zijn er 'plussen' en 'minnen' m.b.t. het gebruik van 'Avast Free Antivirus'.
  • Regelmatig schieten er rechts onder in mijn scherm 'pop-up venstertjes' omhoog die mij vertellen dat ik moet upgraden naar de betaalde versie of reclame maken voor andere 'Avast'-producten die ik niet mag missen (maar wel moet betalen..).
  • 'Avast Free Antivirus' wordt niet automatisch geüpdatet naar de laatste versie. Dat moet je handmatig doen.
  • Een gratis licentie heb je maar voor één jaar. Ruim voor het verlopen van de datum krijg je een melding. Je moet je dan opnieuw registeren en dan kun je 'Avast Free Antivirus' weer een jaar gratis gebruiken.
Alweer enige tijd geleden ontdekte ik - na een update van 'Avast Free Antivirus' - dat er een pictogram op mijn 'bureaublad' was bijgekomen, de 'Avast SafeZone Browser'.


Avast SafeZone Browser: The safest way to browse — every day

"SafeZone, the world's most secure browser®, protects you from hackers and annoying ads, so you can keep your payments — and your browsing, to yourself."

 Waarom de 'SafeZone browser' gebruiken i.p.v. Chrome of Firefox?

"SafeZone is a browser that works like any other, giving you access to the Internet. What makes it different, is that it has safety features built in to protect your privacy, prevent hacker attacks, and make browsing a better experience.
SafeZone will:
  • Filter out web pages that have a poor reputation
  • Block annoying ads
  • Allow you to download videos from YouTube
  • Stop malicious extensions from being added to your browser
  • Protect you on banking sites by isolating your browser session so that it can’t be tracked"
Overigens: de 'Avast SafeZone Browser' is - net als  'Avast Free Antivirus' geheel in het Nederlands.

Schermafdruk 'Avast SafeZone Browser'

Waarom is de 'Avast SafeZone Browser' niet mijn 'standaardbrowser'?

Standaard gebruik ik de browser 'Google Chrome' en niet de gratis 'gekregen' 'Avast SafeZone Browser' om de doodeenvoudige reden dat je geen extensies (add-ons) kunt installeren.
"There is no need to install additional privacy extensions and features. For maximum security, 3rd party extensions are blocked."
Standaard heeft de 'Avast SafeZone Browser' vijf extensies:
"By default SafeZone Browser comes with Online Security, Ad Blocker, Passwords, Video Downloader, and Safe Price add-ons."
Waarom ik deze browser niet deïnstalleer is vanwege de 'Bank Mode':
"Bank Mode, formerly known as Pay Mode, provides a virtual desktop which acts as a safe and clean computer within your real computer. This protects against a potentially hijacked host or network and prevents keyloggers and network-based eavesdropping from capturing any of your data."
'Bank Mode' is een beveiliging bij het internetbankieren. Als ik in 'Google Chrome' wil inloggen bij mijn bank, wordt in 'Google Chrome' gevraagd of ik wil internetbankieren via de 'Bank Mode' van de 'Avast SafeZone Browser'. En dat vind ik persoonlijk veilig én handig.

Meer info over de 'Avast SafeZone Browser' vind je bij de
Gebruik jij ook 'Avast Free Antivirus' dan ben je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in het bezit van de 'Avast SafeZone Browser' en staat die bij je 'startmenu':

Startmenu Windows 10

Zo net, dan kun je de 'Avast SafeZone Browser' downloaden op
Je moet dan wel een geregistreerde gebruiker zijn van 'Avast Free Antivirus'.

Gerelateerde blogpost

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.