vrijdag 12 augustus 2016

Maak jouw smartphone 'boefproof'!

Hoe je jouw smartphone „boefproof” moet maken, lees je op de website 'BoefProof' - een initiatief van de Nederlandse telecomsector, verenigd in Nederland ICT, in samenwerking met het ministerie van Veiligheid & Justitie.

Waarom 'BoefProof'..?

"Wist je dat een nieuwe smartphone honderden euro’s waard is? Een interessante prooi voor veel dieven! Wekelijks worden meer dan 300 smartphones gestolen. Bescherming tegen diefstal is heel eenvoudig. Maak je toestel onbruikbaar voor de dief, zodat het toestel niet teruggezet kan worden naar de fabrieksinstellingen en daarmee onverkoopbaar is. Ook voorkom je hiermee dat de dief bij je foto’s, contacten, mail en documenten kan.
Het waardeloos maken van je smartphone na diefstal is heel eenvoudig. De meeste smartphones hebben anti-diefstal functies waarmee je je smartphone op afstand terug kunt vinden, de data kunt wissen en je toestel kunt blokkeren.
Als smartphonegebruiker heb je er zelf belang bij dat je smartphone een onaantrekkelijk doelwit is voor dieven. Als gebruikers van smartphones dit doen, heeft dat ook een maatschappelijk effect. Als veel gebruikers hun toestel BoefProof maken, wordt straatroof en diefstal van smartphones namelijk niet meer interessant voor dieven. (Bron)"

Filmpje: 'Maak je smartphone BoefProof'



De URL van de website 'BoefProof'' die aan het slot van het filmpje wordt genoemd, klopt niet meer. De juiste URL is http://www.boefproof.nl/.

Op de website 'BoefProef' kun je lezen hoe je jouw smartphone 'boefproof' kunt maken, door op het logo van het merk of besturingssysteem te klikken.

De website 'Boefproof'


Schermafdruk website 'BoefProof'

Ik heb mijn smartphone – een 'Google Nexus 5' – beveiligd door gebruik te maken van 'Android Apparaatbeheer' van Google:


Als ik mijn smartphone verlies of hij wordt gestolen, kan ik het toestel op mijn laptop thuis of op de computer van iemand anders onbruikbaar maken door in te loggen bij 'Google Apparaatbeheer'. Zie: 'Maak je Android telefoon BoefProof voor dieven en voorkom misbruik van je toestel'. Vanaf mijn laptopje kan ik nu mijn smartphone laten bellen – een handige optie als ik vergeten ben waar ik mijn telefoon thuis neergelegd heb - vergrendelen of desgewenst gewoon alles wissen.

Op de pagina 'Smartphone gestolen' staan een aantal aandachtspunten voor het geval dat je smartphone is gestolen.

Hoe en waarmee heb jij jouw smartphone beveiligd tegen verlies of diefstal..?

Website

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.