dinsdag 27 september 2016

'Notes for Google Drive': handige 'Chrome'-extensie om notities op te slaan op 'Google Drive'

Ben jij een gebruiker van de browser 'Google Chrome' én 'Google Drive', dan is de 'Chrome'-extensie 'Notes for Google Drive' misschien iets voor jou...
'Notes for Google Drive' lijkt een beetje op Windows 'Kladblok'. Het is net zo simpel als 'Kladblok' en de gemaakte notities worden direct opgeslagen op 'Google Drive' in een door 'Notes for Google Drive' automatisch aangemaakte map 'Notes'.
"Easily create notes from within Chrome that are automatically synced as Documents to your Google Drive account.
Sick of emailing yourself notes, links and ideas? Want to keep everything in Google Drive? Notes for Google Drive lets you keep all your notes right where you want them.
  • automatically saves to Google Drive as soon as you start typing
  • drag and drop reordering of notes
  • quick access buttons for opening and editing in Google Drive"



Je moet de extensie wel toestemming geven om je 'Google Drive' te mogen gebruiken.

Tijdens het installeren van de extensie krijg je o.m. de volgende mededeling:
"Quick Tips
  • The first line of your note will be used as the title
  • Items can be re-ordered by dragging and dropping to another position in the list
  • Your notes will be automatically saved as Google Documents in the folder 'Notes' in your Google Drive
  • You can restore a trashed note from the Google Drive Trash folder
  • You can adjust paragraph margins in the Options"

Schermafdruk 'Notes for Google Drive' in 'Chrome'




Wat maakt 'Notes for Google Drive' beter en handiger dan Windows 'Kladblok'?

  • Wil je aantekeningen gemaakt in Windows 'Kladblok' uitwerken, dan moet de je tekst selecteren, knippen/kopiëren en plakken in een 'Word'-document of in een 'Google'-document (Google Drive).
    Een 'aantekeningen'-bestandje gemaakt met 'Notes for Google Drive' kun je in de map 'Notes' in 'Google Drive' eenvoudig openen als een 'Google Document' en daarna je aantekeningen uitwerken. Je kunt er dan bijvoorbeeld ook 'hyperlinks' in maken. Je kunt het 'aantekeningen'-bestandje dat je hebt geopend in 'Google Documenten' ergens anders in 'Google Drive' opslaan - desgewenst onder een andere naam - als een 'Google Document'.
  • Je doet alles op een plak, nl. 'Google Drive'. Dat werkt dus veel en veel handiger.
  • Omdat je 'aantekeningen'-bestandje in de cloud is opgeslagen (Google Drive) kun je er met al je apparaten (tablet, smartphone) bij.
Kortom: een handige extensie dus!

Website (verkorte URL)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.