maandag 3 oktober 2016

Nieuwe website 'Docenten Helpdesk' wil docenten helpen bij het gebruik van ICT in én buiten de les

'Docenten Helpdesk' is een initiatief van Antoine van Dinter (Twitter: @ahcvandinter), werkzaam in het onderwijs als docent Frans in het voortgezet onderwijs. Met 'Docenten Helpdesk' wil Antoine van Dinter "Docenten helpen bij het gebruik van ICT in én buiten de les". 'Docenten Helpdesk' is sinds 1 oktober jl. 'in de lucht'.

Op de pagina 'Over Antoine' ligt Antoine de hierboven genoemde doelstelling van zijn website nader toe:
"Op deze website deel ik mijn tips over hoe jij als docent in én buiten je lessen ICT kunt gebruiken. Omdat ik zelf lesgeef snap ik waar docenten tegenaan lopen bij het gebruik van ICT in de les."
Behalve 'reclame' voor het gratis te downloaden e-book van Antoine 'ICT TOOLBOX VOOR DOCENTEN - 5 Gratis Tools Die Elke Docent In De Les Moet Gebruiken' (ik heb 't e-book gedownload. Ziet er goed uit!) vind je op 'Docenten Helpdesk' een 'blog' en een 'kennisbank' met een 'overzicht minitips A - Z' en een 'overzicht webtools A - Z'. Het 'blog' en de 'kennisbank' zijn op het moment van het schrijven van deze blogpost nog 'leeg'. Ongetwijfeld zullen deze pagina's de komende tijd gevuld gaan worden...

E;en 'minpuntje': de voortdurend opflitsende 'Waar zal ik het gratis ebook naartoe sturen?'. Eén keer tonen is m.i. genoeg, maar deze pop-up voortdurend te moeten wegklikken is knap irritant!

Hinderlijke pop-up

'Docenten Helpdesk is een leuk initiatief! Ik ben benieuwd welke tools en welke 'minitips' t.z.t. in de 'kennisbank' genoemd gaan worden.

Website

5 opmerkingen:

  1. Hallo André,

    Hartelijk dank voor het plaatsen van dit bericht. De pop-up is op een beperkt aantal pagina's te zien. Bij de blogposts zal deze pop-up niet verschijnen. Aanstaande zaterdag plaats ik mijn eerste blogpost en ik werk aan een gratis video-cursus, waarover ik nu nog niet te veel kan zeggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Antoine,
      Dank voor je reactie!
      Ik hou de site in de gaten :-)

      Verwijderen
  2. Hallo André,

    Ik heb de instellingen van de pop-up aangepast. Als die is weggeklikt, verschijnt deze voorlopig niet meer. Bedankt voor je opmerkingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.