vrijdag 11 november 2016

Gebruik je RSS-reader en Google Keep om 'links' te verzamelen én een alternatief

Enige weken geleden las ik het artikel 'Use Feedly & Google Keep to Keep Track of Your Favorite Blogs' op het edublog 'Free Technology for Teachers' van Richard Byrne.
"The primary way that I use Google Keep is to bookmark things that I find while reading through my favorite blogs in Feedly. Feedly is the RSS reader that I have used since Google shuttered Google Reader..." Lees het volledige artikel »
Nu gebruik ik niet 'feedly' als 'RSS-lezer' (RSS-reader) maar het uitstekend werkende 'Inoreader'. Ook 'Inoreader' en 'Google Keep' kun je laten 'samenwerken'. Het werkt op exact dezelfde manier als Byrne in onderstaand uitlegfilmpje laat zien...

Uitlegfilmpje 'How to Use Feedly & Google Keep Together'



Een alternatief én... volgens mij beter en sneller





In de adresbalk van mijn browser (Google Chrome) staan 'Inoreader' [  1  ] - de RSS-lezer die ik gebruik -, 'Instapaper' [  2  ]- een gratis tooltje dat ik gebruik om interessante websites en blogs te bewaren om later op mijn gemak nog eens te lezen - en 'Google Keep' [  3  ] gebroederlijk naast elkaar met dat verschil dat 'Inoreader' niet broederlijk samenwerkt met 'Google Keep'.

'Google Keep' gebruik ik alleen om notities en 'dingen-die-ik-moet-doen' te noteren. Als een soort 'Post It'-blaadjes die ik zowel op mijn laptop als op mijn smartphone kan terugvinden. Zie de blogpost 'Wil je niets vergeten, waar je ook bent..? Gebruik dan 'Google Keep'!'

'Inoreader' en 'Instapaper' laat ik wel broederlijk samenwerken. Zie de blogpost 'Instapaper: Vergeet nooit meer een online lesidee, educatieve website o.i.d.'

Vind ik een interessant artikel in 'Inoreader' (RSS-lezer), dan kopieer ik die rechtstreeks - dus vanuit 'Inoreader' - naar 'Instapaper'. Zie plaatje:


En zo kan ik ook een m.i. interessant artikel rechtstreeks - vanuit 'Inoreader' - delen op allerlei sociale netwerken en 'bookmark'-sites. Zie plaatje:

'Links' kunnen zo rechtstreeks worden gedeeld op 'Scoop.it!', 'Google+', 'Blogger', 'Diigo', 'Pinterest', 'Delicious' en noem maar op. Via 'instelingen' is het ook mogelijk om interessante  artikelen - inclusie 'link' te plaatsen op o.m. 'Dropbox' en 'Microsoft OneNote'. Handig toch! Kortom: ik ben een grote fan van 'Instapaper'. Het aardige van 'Instapaper' is, dat je ook eigen notities bij een artikel kunt plaatsen.

Website URL


Wellicht handig..??

"Google Keep has been my favorite bookmarking and reminder tool ever since Evernote made their free plan worthless earlier this year. I use it on a daily basis to bookmark interesting links and to write notes to myself. One of the neat features of Google Keep is that you can set reminder alarms for your notes and bookmarks. Today, for the first time, I noticed that you can set those reminders based on location as well as time..." Lees de volledige blogpost »

Gerelateerde artikelen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.