vrijdag 18 november 2016

Handig! 'Stappenplan een fotoalbum maken en delen met Google Foto's'

Op het edublog 'Site4School' van Patrick Keysabyl (Twitter: @p_keysabyl) las ik het artikel 'Stappenplan een fotoalbum maken en delen met Google Foto's'.

Zelf ben ik een fanatiek gebruiker van 'Google Foto's'. Deze tool staat zowel op mijn laptop als op mijn mobiele telefoon. En dat is erg handig, want als ik foto's maak met mijn fototoestel én mijn mobiele telefoon kan ik met 'Google Foto's' deze foto's in één album plaatsen en dit album delen met bijvoorbeeld familieleden. In de blogpost van Patrick Keysabyl las ik nog een handig gebruik van de fotoalbums gemaakt op 'Google Foto's':
"Dit is waarschijnlijk een situatie die je niet onbekend zal zijn.  Bij een activiteit worden door verschillende mensen foto’s genomen.  De één doet het met zijn telefoon, een ander zeult zijn tablet mee en dan is er die professional  met een spiegelreflex rond de nek.  Achteraf wil je alle foto’s verzamelen in een fotoalbum.  Elk stuurt zijn foto’s door, de één gebruikt WeTransfer, een ander doet het via mail of je krijg de foto’s op een USB-stick.  Het is een heel gedoe vooraleer alle foto’s online staan. Gelukkig kan dit veel efficiënter opgelost worden met Google Foto’s..." Lees de volledige blogpost »
In het 'stappenplan' dat Patrick Keysabyl heeft gemaakt wordt uitgelegd hoe je een fotoalbum maakt en deelt met anderen. Je kunt dit 'stappenplan' downloaden aan het einde van de blogpost van Patrick. Handig als diverse mensen foto's maken van een activiteit op school. Scheelt een hoop gedoe.

Hoe 'Google Foto's' werkt, kun je ook vinden in het 'Helpcentrum van Google Foto's'.

Laatste nieuws van 'Google Foto's'


Website

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.