vrijdag 18 november 2016

Met Genially maak je interactieve afbeeldingen. infographics, presentaties en meer

Mogelijk ken je 'Thinglink (education)', een website waar je interactieve afbeeldingen en video's kunt maken. Als het goed is heb ik héél lang geleden een gratis account aangemaakt. Intussen is 'Thinglink (education)' helemaal vernieuwd.

Een website die lijkt op 'Thinglink' is 'Genial.ly' - een Spaanstalige site. De site heeft echter een Engelstalige versie. Op 'Genial.ly' kun je interactieve afbeeldingen, infographics, presentaties, posters, cv's, microsites en nog veel meer maken. Kortom: interactieve content creëren ...



De blogpost 'Genial.ly Genius!' op het weblog 'CristinaSkyBox' maakte mij nieuwsgierig naar 'Genial.ly' en ik besloot een gratis account aan te maken om de 'gebruikerskant' van 'Genial.ly' even te bekijken.
"... The theme of celebrations is in itself a common topic for language learners, for instance. They can describe celebrations in their own town/country, find out about celebrations in other countries, learn and teach other new vocabulary on the types of celebrations they have chosen when they present their findings. Why not give them a tool which they can present/share  their work, which is interactive and full of surprise?
Genial.ly can be  used to create interactive presentations, infographics, posters, and even resumes ..." Lees de volledige blogpost ▶

Een 'promo'-filmpje...



Genially - Do it different, do it Genially! from Genially Web on Vimeo.

Een gratis account

Omdat ik geen zin meer heb mijn e-mailadres te gebruiken om bij enige website een gratis account aan te maken, heb ik een tijdelijk e-mailadres gebruikt (via '10 minute mail').

Als je voor de eerste keer ingelogd bent, ziet het er 'ingewikkeld' uit. Gelukkig is er een 'video'-handleiding. Je moet zeker even de tijd nemen om die te bekijken. Het scheelt je een hoop gedoe. Ook is er een uitgebreide FAQ (Veelgestelde vragen). Zeker ook even tijd voor maken! Bekijk de website; je vindt hier ook allerlei voorbeelden (scroll naar beneden).

Je begint met het kiezen van hetgeen je wilt maken (Zie afbeelding 1):

Afbeelding 1

En dan ga je beginnen met creëren. Is je creatie af, dan kun je die delen op de bekende sociale netwerken, embedden (insluiten) op de website van jouw school of jouw klassenweblog. Ook krijg je een 'link' die je kunt delen met anderen. Je kunt je creatie niet downloaden in 'HTML5' of als  'pdf'. Dat kan alleen met de 'betaalde versies'. Bovendien is jouw creatie altijd openbaar. Je creatie privé houden kan alleen met een betaalde versie (afbeelding 2).

Afbeelding 2

Vervelend vind ik dat de pagina met de 'Privacy policy and terms of use' in het Spaans is geschreven. Een Engelse vertaling kon ik nergens vinden. Ik heb e.e.a. toen maar in 'stukken en brokken' laten vertalen door 'Google Vertalen'. Hopelijk komt er ooit een Engelse versie...

Account beëindigen

Belangrijk vind ik ook altijd dat een website/webtool de mogelijkheid biedt om het door jou gemaakte account te verwijderen. 'Genial.ly' biedt die mogelijkheid, want in de 'FAQ' staat:
"How do I delete my account?
To delete your account, go to your Profile area in the Main Panel. In the window that opens, you will see an option to delete your account
." (Bron)
maar wat blijkt ...


Kijk, dat vind ik een beetje flauw..! Waarom kun je niet gewoon met een 'knop' jouw account 'deleten'...?

'Genial.ly' is ondanks de paar genoemde 'min'-puntjes een hele mooie en bruikbare site om interactieve content te maken voor jouw groep of school en - denk ik - een concurrent van 'Thinglink'.

Overigens hebben ze ook een blog met 'het laatste nieuws'.

Website/URL

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.