donderdag 22 december 2016

6 Gratis digitale nieuwsbrieven waarop leerkrachten zich in 2017 zouden moeten abonneren

Met de regelmaat van de klok ontvang ik in bij mijn mail allerlei nieuwsbrieven. Ooit heb ik mij daarvoor aangemeld. Soms lees ik die nieuwsbrieven en soms klik ik ze meteen weg. Soms wordt een nieuwsbrief ongevraagd toegestuurd en lees ik die niet eens en verwijs ik deze naar mijn 'spambox' of meld me af.

Er zijn echter een aantal nieuwsbrieven waarvan ik vind - is dus mijn persoonlijke mening! - dat iedere leerkracht in het basisonderwijs hierop geabonneerd zou moeten zijn, omdat er interessante dingen instaan die je in jouw groep, op jouw school, voor jouw werk kunt gebruiken. Ik noem er zes...

De zes hieronder genoemde nieuwsbrieven heb ik niet meer nodig voor mijn werk op school en in de klas, maar het zijn nu voor mij belangrijke informatiebronnen. Vaak haal ik hier interessante zaken uit die ik dan in een blogpost verder belicht...

1. POLS Nieuwsbrief Basisonderwijs



Elke week een nieuwsbrief voor het basisonderwijs met verwijzingen naar nieuw leermateriaal en materiaal bij actuele thema’s. Abonnement is helemaal gratis.
Te ontvangen via e-mail en/of RSS (in je RSS-reader). Voorbeeld nieuwsbrief online bekijken

2. POLS Kleuter Nieuwsbrief



Elke week een nieuwsbrief voor leerkrachten die lesgeven aan kleuters met verwijzingen naar leermateriaal bij actuele thema's en nieuw leermateriaal. Abonnement is helemaal gratis.
Te ontvangen via e-mail en/of RSS (in je RSS-reader). Voorbeeld nieuwsbrief online bekijken

3. Kennisnet Nieuwsbrief



4. Schoolbordportaal.nl / Portalengroep.nl



Het gebruik van de Portalengroep (o.m.: SchoolbordportaalKleuterportaalTabletportaal, Leermiddelenportaal) is gratis. Als u zich aanmeldt heeft dat de volgende voordelen:
  • U ontvangt nieuwsbrieven met educatief nieuws voor het primair onderwijs.
  • U kunt uw eigen persoonlijke links toevoegen aan bestaande verzamelingen.
  • U kunt uw favoriete leermiddelen bovenin de verzameling positioneren.

5. Nieuwsbrief PO-Raad



De PO-Raad is de sectororganisatie voor het primair onderwijs (PO). De vereniging behartigt de gemeenschappelijke belangen van de schoolbesturen in het basisonderwijs, speciaal basisonderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs. In deze nieuwsbieven vind je vaak interessante (nieuws)items

6. Nieuwsbrief 'Wikiwijs Leermiddelenplein.nl'



In de maandelijkse nieuwsbrief van Wikiwijs Maken vind je inspirerend lesmateriaal, updates over nieuwe mogelijkheden van Wikiwijs, speciale acties en tips die je helpen bij het maken van lesmateriaal.

Voorbeeld nieuwsbrief online bekijken

Vraagjes aan jou...

  1. Op welke nieuwsbrief/nieuwsbrieven zou iedere leerkracht in het basisonderwijs - naar jouw mening - een abonnement moeten hebben...?
  2. Van welk sociaal netwerk zou iedere leerkracht in het basisonderwijs - volgens jou - in ieder geval lid moeten zijn...?
  3. En wie zou hij/zij dan - ook volgens jou- dan moeten volgen...?
Je reactie stel ik zéér op prijs!

Gerelateerde blogpost

2 opmerkingen:

  1. Klascement is van oorsprong in België gestart, meen ik. Nu ook in Nederland. Zie http://www.reisgidsdigitaalleermateriaal.org/bronnen/klascement/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie!
      KlasCement ook te bereiken op de URL: https://www.klascement.net/
      Je moet je wel aanmelden voor het gratis lidmaatschap, anders kun je geen (gratis) materiaal downloaden.

      Verwijderen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.