donderdag 15 december 2016

Gynzy Kids: gratis tooltjes om online te 'oefenen' en te 'spelen'

Wellicht ben je bekend met 'Gynzy', de site met allerlei tools voor je digibord. Als dat zo is, dan zal de inhoud van dit bericht je ongetwijfeld niet onbekend zijn.

Op 'Google+' vond ik een berichtje van Meester Timo (Twitter: @meester_timo)
"Bekend met #boomwackers? Met deze Muziekmaker kun je (op een laagdrempelige manier) zelf muziek maken -> https://r.gynzy.com/02856a98"
Ik klikte in dit berichtje op de gegeven 'link' en kwam terecht bij de 'Muziekmaker' op de site 'Gynzy Kids'. Overigens een hartstikke leuk tooltje! In de rechter bovenhoek staat een blauwe ''. Ik klikte hierop en kwam tot mijn verbazing terecht op de 'homepage' van 'Gynzy Kids'. Hier stonden allerlei tooltjes (héél véél) waarmee leerlingen zelfstandig kunnen 'oefenen' en 'spelen'. Je moet zelf maar eens kijken om een indruk te krijgen van al deze tools, want onderstaande schermafdrukken tonen maar een heel klein deel van de tools die op de site staan.
Voor een volledig overzicht dien je naar de pagina's 'Oefenen' en 'Spelen' te gaan voor een volledig overzicht van al de oefeningen en spellen...

Gynzy Kids: 'Oefenen'




Gynzy Kids: 'Spelen'




Opmerking...

Voor de menukeuze 'Taken' moeten leerlingen inloggen. Dat betekent dat je als meester of juf een account moet hebben of aanmaken. Wat 'Taken' inhoudt, kan ik je niet vertellen, want ik heb geen account bij 'Gynzy'. Dit account niet gratis. Wel kun je een gratis proefabonnement aanvragen, maar dat verloopt na enige tijd.

Wat kun je met deze 'tooltjes'?

  • Wil je deze tooltjes inzetten in je groep dan moet je - denk ik - eerst de geschikte tools voor jouw groep uitkiezen.
  • Maak vervolgens een A4-tje meteen tabel waarin je de naam van de tooltjes noteert.
  • Op dit A4-tje noteren je leerlingen welk spelletje ze hebben gedaan en het resultaat.
  • Om de spelletjes snel te vinden zou je de 'link' naar de spelletjes op een gratis 'Symbaloo' of 'Yurls' kunnen plaatsen.
  • De spellen zou je kunnen inzetten als extra werk o.i.d. Let er wel op, dat de 'langzame' leerlingen ook met deze spellen kunnen werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.