woensdag 4 januari 2017

Een stukje nostalgie: de 'Scholenlijst' én... moet ik mij ongerust maken..?

Een stukje nostalgie: de 'Scholenlijst'

Ooit was ik lid van de mailinglist 'Het kennis-net(werk) voor ICT op school!', beter bekend als de 'Scholenlijst' - opgericht 22 mei 2001 - die communiceerde via 'Yahoo Groups'.

Schermafdruk 'Scholenlijst' - https://groups.yahoo.com/neo/groups/scholenlijst/info

De 'Scholenlijst'  is een paar jaar geleden (2015) gestopt, maar de berichtjes uit die jaren zijn nog steeds te lezen op: https://groups.yahoo.com/neo/groups/scholenlijst/conversations/messages. Leuk om die berichtjes nog eens te bekijken..!

Moet ik mij ongerust maken..?

Mijn account voor de 'Scholenlijst' bij 'Yahoo' had ik echter niet beëindigd. Tot ik donderdagmorgen 15 december 2016 een mailtje van 'Yahoo' in mijn inbox vond...



Na het lezen van dit mailtje heb ik onmiddellijk mijn account bij 'Yahoo' beëindigd. Dat kostte enige moeite, want ik was mijn wachtwoord kwijt. En.., uiteraard 'mosterd na de maaltijd', want de 'hack' had plaatsgevonden in 2013..! Dus mijn gegevens hadden 'zu' toch al te pakken... En nu maar hopen dat mijn 'account'-gegevens niet misbruikt worden... 😟

Wat anderen schreven...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.